Garázsvásár-fesztivál

A Garázsvásár-fesztivál egy nagysikerű wekerlei rendezvény, amelyet kezdetektől mi szervezünk, 2017-től már mint Weki Közösségi Iroda.

Egy évben kétszer, tavasszal és ősszel kerül megrendezésre, egy-egy alkalommal kb. 120-220 körüli család vesz részt rajta, mint árusító, különböző, wekerleszerte található udvarokon, és többezer fő látogatja vásárlási szándékkal, vagy pusztán a közösségi élményért.

A Wekerlei Garászvásár-fesztivál Szabályzata – helyszíneknek és árusítóknak:

  1. A Wekerlei Garázsvásár Fesztivál azt a célt szolgálja, hogy a wekerlei háztartásokban feleslegessé vált dolgok gazdát cseréljenek, tehát hulladék megelőzés. Ezen kívül társadalmi önszerveződés, egy lehetőség arra, hogy az egy lakókörnyezetben – Wekerlén – élők jobban megismerjék egymást, jól érezzék magukat egymás társaságában, tehát közösségépítés, értékteremtés, közösségi program! Ezen okokból árusításra kizárólag wekerlei és kispesti lakosok jelentkezhetnek! (Kivételt képez ez alól az, ha egy helyszínként jelentkező saját szervezésben fogad nem helyi személyt is (legyen az családtag vagy barát.)) 
  2. Évente két alkalommal – áprilisban és szeptemberben – rendszerint szombati napon 9-17 óra között kerül megrendezésre. A Fesztivál helyszínei nem állandóak, azok előzetes jelentkezés alapján kerülnek kiválasztásra – a jelentkezéseket alapvetően időrendben dolgozzuk fel, de a különböző helyszínek elhelyezkedése koncepcionális kérdés. Egy-egy helyszínen LEGALÁBB 3 árusítónak/árusító családnak el kell férnie (ebben a helyszínen lakó család is benne van.) Természetesen a helyszín tulajdonosa akár saját maga is megszervezheti a maga árusait, Szervezők azonban ebben az esetben is kérnek a létszámról és minden résztvevőről tájékoztatást, ill. az árusítókhoz elérhetőséget a kapcsolattartáshoz.
  3. A helyszínnek történő jelentkezéseket január 26-ig fogadjuk el. Szervezők fenntartják a jogot, hogy ettől alkalmanként, indokolt esetben eltérjenek.
  4. A Fesztiválon árusító résztvevők nem állandóak, a jelentkezési sorrend alapján kerülnek kiválasztásra. Az árusítók száma mindig függ az adott alkalomra jelentkezett helyszínek befogadóképességétől. (Így 25 helyszín esetén nagyjából 100-120, ennél sokkal több helyszínnél akár 200 körül is mozoghat.)
  5. Csak előzetes regisztráció és a regisztrációs díj előzetes befizetése után lehet árusítani. Jelentkezést a tavaszira január elejétől, az őszire június elejétől kezdődően fogadunk el, melyet a garazsvasarfesztival@gmail.com e-mail címre kell címezni. Szóbeli, vagy más e-mail címre, esetleg Facebook-ra küldött jelentkezést nem fogadunk el, mert követhetetlen. A megadott címen való jelentkezést akkor tekinti mindkét fél elfogadottnak, ha erről küldtünk visszaigazoló e-mailt. (Amennyiben nem küldünk 2-3 héten belül válaszlevelet, akkor kérjük, érdeklődjenek újra, hiszen lehet, hogy nem érkezett meg a jelentkezés, vagy elkerülte a figyelmünket.) Kérjük, hogy a jelentkezéskor mindenki adja meg a nevét, telefonszámát és e-mail címét is.
    A Szervezők a regisztrációs díj fejében a következőket vállalják:
  6. a beérkezett jelentkezések alapján a helyszínek kijelölése, megszervezése
  7. a csak árusításra jelentkezők elhelyezése a különböző udvarokban, kertekben, (lehetőség szerint igyekszünk a hozzájuk legközelebb eső helyszínen helyet találni, illetve az esetlegesen felmerülő egyéb igényeket is figyelembe venni)
  8. az egyes helyszínekre szervezett árusok és a helyszínek felelősei közötti információ áramlás és kommunikáció biztosításához az egy helyen árusítók elérhetőségeinek egymás közt történő megosztása.
  9. az egész Fesztivállal kapcsolatos promóció lebonyolítása és megszervezése (hirdetés, szóró- és reklámanyagok elkészítése és terítése, fb-esemény létrehozása, megosztása és az azokra kerülő bejegyzések koordinálása)

A Szervezők NEM vállalják, illetve nem az ő feladatuk:

  • a jó idő biztosítása ?
  • az egyes helyszíneken a megjelenés szabályozása, az árusítás hogyanjának/mikéntjének kitalálása, megszervezése, az esetleges rossz idő (eső, szél stb) esetén való védekezés, alternatív megoldások kiötölése.

Jelentkezők tudomásul veszik, hogy az egyes helyszínek önálló identitások, az ott történtekért a Szervezők felelősséget nem vállalnak, Szervezők kizárólag összefogják a különböző helyszíneket.

  •  Nem tartoznak a garázsvásár körébe az eladó által saját maga készített dolgok. (étel, kézműves termék stb.) Ilyen esetben az eladónak adószámmal kell rendelkeznie, a helyszínt pedig engedélyeztetni kell a jegyzői hivatalnál. Ezt a Szervezők nem tudják vállalni, ilyen esetben az adott árusnak magának kell eljárnia ezügyben.
  • ÚJ SZABÁLY!:  Az a helyszín, aki az adott Garázsvásár Fesztiválra nem jutott be, de a Fesztivál napján mégis kinyit, a következő Garázsvásár Fesztiválokon való részvételből kizárja magát!  
  • Regisztrációkor jelezni kell, hogy a jelentkezés HELYSZÍNRE ÉS ÁRUSÍTÁSRA, vagy CSAK ÁRUSÍTÁSRA történik. Amennyiben valaki helyszínnek jelentkezik, és szervez be oda maga (is) árusokat, azt kérjük előre jelezni, hogy tudjuk, hány „kiadó” hellyel számolhatunk még az adott helyszínen. (Szintén kérjük majd a többi árusító elérhetőségét és adatait is, legkésőbb a Fesztivál előtt 3 héttel bezárólag!) Helyszínnek való jelentkezéshez kérjük, mindig adják meg az árusítási helyszín pontos címét is. Jelentkező garantálja, hogy az adott helyszín alkalmas az alkalmi árusításra.
  • A Garázsvásár Fesztiválon való regisztrációs díj 1300 Ft, melyről a jelentkező elismervényt kap. Érvényes „Tessék csak” kártya tulajdonosoknak kedvezményesen 1000 Ft. Lehetőség van „Támogatói” díj fizetésére is, amennyiben a Fesztivál résztvevője szeretné a munkánkat kiemelten támogatni, ez 1.500 Ft. A helypénzből befolyó összeget, a Fesztivált rendező „Tessék csak” közösségi kártya mozgalom a rendezvény reklámozására, hirdetésére, összeszervezésére fordítja. (Ezek: reklám a facebook-on, plakátok színesben, szórólapok és kiszórásuk, az összes helyszínre molinók legyártásának utólagos finanszírozása, a szervezők tiszteletdíja.) A regisztrációs díjat legkésőbb a rendezvény megkezdése előtt két nappal meg kell fizetni készpénzben a szervező részére. Visszalépés esetén a regisztrációs díj nem jár vissza.
  • A Fesztivál előtti héten, de legkésőbb két nappal az esemény előtt a helyszínek megkapják a Molinót, és a Fesztiválra készített szórólapokat – ami tartalmazza a térképet és a helyszínek pontos címeit, egyéb tudnivalókat – és a Játékot, szintén a tudnivalókkal. 
  • Az eseményhez mindig készül egy fb-esemény, kérjük, hogy minden jelentkező, aki fent van a fb-on, egyrészt jelezze vissza, hogy részt vesz, másrészt hívja meg személyesen is az ismerőseit, amit jobbra fent, a “meghívás” gombra kattintva tehet meg, utána kiválasztva az “ismerősök kiválasztása” szöveget. Ott egyenként be kell jelölni, hogy kinek akartok meghívót küldeni rá! Ez azért fontos, mert az eseménynél megosztott híreket, infókat csak azok kapják meg, (látják), akik visszajeleztek, hogy jönnek, vagy érdeklődnek az esemény iránt! Így tudunk minél több emberhez eljutni! Ez nagyon nagy segítség nekünk a terjesztésben!
  • FONTOS, hogy a Fesztivál napján a 9 órás kezdést be kell tartani, nem lehet akkor kezdeni a kipakolást! A vásárlók korán szeretnek kezdeni, mert azt gondolják, hogy akkor nagyobb a választék, tehát várják a nyitást majd, nagyon kellemetlen, ha 9-kor kezdünk neki kipakolni! Ahhoz, hogy 9 órás nyitásra minden rendben legyen, legkésőbb 8-kor, – de inkább korábban – el kell kezdeni a pakolást!
  • Az egyes helyszíneken árusítóknak előre fel kell venni a kapcsolatot egymással, előre meg kell szervezzék az árusítást, ne akkor találkozzanak vagy beszéljenek először! (ehhez minden résztvevővel megosztunk egy táblázatot, részben ezért is kérjük be az adatokat. Kérem, hogy mindig a helyszínre beosztott árus vegye fel a kapcsolatot a helyszín tulajdonosával, hiszen utóbbi tesz szívességet azzal, hogy saját ingatlanjára befogadja az idegen árusokat. A kapcsolatelvétel azért is fontos, mert az egyes helyszíneket kívánatossá, mindenképp felkeresendővé, vonzóvá, érdekessé, extrává lehet tenni, mert sok a helyszín, és lehet, hogy nem fog mindenki mindenhova eljutni, de ha valami felkelti érdeklődését, oda mindenképp igyekszik majd elmenni. Lehet itt valami vidám, figyelemfelkeltő dolgot kitalálni… Javasoljuk egyrészt a vendégváró sütiket, innivalót a vásárlóknak, de ki lehet találni helyi játékot is (lesz központi is!)! Ez nem kötelező elem, de ahol van, ott azt természetesen az eseménynél lehet/kell is majd hirdetni!!
  • Várunk fotókat az eseményhez, az eladandó holmikról. A képeket nem egyenként, hanem kollázsként kell felrakni, mégpedig azért, mert ha külön kerülnek fel a képek, akkor, ha esetleg hozzászól valaki az egyikhez, vagy megosztja, akkor utána már nem fog látszani a szöveg, amit fölé írtak, tehát nem lehet majd tudni, hogy hol van. A szövegnek pedig mindig a helyszínnek kell lennie, ahol az adott termékek megtalálhatóak lesznek! Így ha később valaki hozzászól, nyomon követhető lesz, hogy hol vannak! Tehát, az eladó holmikból készült képekről kollázst kell készíteni, ha ez esetleg gondot okoz, akkor el lehet küldeni a garazsvasarfesztival@gmail.com címre és mi megcsináljuk. Utána visszaküldjük és azt ki lehet majd tenni, megjelöléssel, hogy a helyszínen milyen holmik lesznek megtalálhatók, persze, csak nagyjából, kategóriákban elég, nem kell részletes felsorolás.
  • Kérjük, hogy a kollázsokhoz és az eladandó árukhoz sose rakjanak ki árat, még az esemény napján SE! Ne legyen előzetes alkudozás és ne legyen olyan se, hogy a vásár napján „félretesznek” valakinek egyes holmikat, hiszen lehet, hogy más vevő is éppen azért indult útnak és így könnyen csalódás érheti. Mivel mi nem árakkal reklámozzuk az eladandó holmikat, ezért kérem, hogy a Fesztiválra szánt dolgokat sose a Wekerlei garázsvásár- és csevegő fb-csoportba tegyék ki, mert ott mások a szabályok. Csak és szigorúan az eseményhez töltsék a vevő-csalogató kollázsokat, egyszerre egyet. 
  • Az árus a regisztrációs díj befizetésével jelen Szabályzatot elfogadja és azt magára nézve kötelezőnek tartja.
  • A Wekerlei Garázsvásár Fesztivál rendezője/szervezője a WEKI – Wekerlei Közösségi Iroda  – Wekerletelep, Huba u 4/1. (Wintop Kft.) és a „Tessék csak” közösségi kártya mozgalom szervezője, a Szeghi Stúdió Kft. (1192 Budapest, Szondi tér 1.).
  • Esetleges időpont változás lehetséges, emiatt adódó bármiféle következményért felelősséget nem vállalunk.

Gyakran ismételt kérdések:

Az alábbi információkat a GATE Zöld Klub Egyesület információi alapján állítottuk össze
Források:Garázsvásárok közösség, és a gödöllői garázsvásár a GATE Zöld Klubbal esemény tapasztalatai alapján

!!!Szervezői nyilatkozat: A szervezők nem vállalnak semmilyen felelősséget az esetleges konfliktusokért, károkért!!!
De ! mindent megteszünk, hogy ennek a lehetősége minél kevesebb legyen!!!

1) Mi a garázsvásár:
A név az angol elnevezés tükörfordítása. Garage sale = garázsvásár, a nevét onnan kapta, hogy általában a garázsban vagy előtte a kocsifelhajtóra pakolnak ki. Yard sale-nek is nevezik. A garázsvásárokat magánszemélyek rendezik a saját kertjükben, garázsukban, lakásukban- attól függően ki mennyire nyitott- a lényeg, hogy nem közterületen. A saját már nem használt, felesleges, megunt, de jó állapotú dolgaikat kínálják jelképes áron eladásra a egyén környezeti teher csökkentésére, az újrahasználat, és újrahasznosítás népszerűsítésére.

2)Miért nem bolhapiac?
A bolhapiac, egy adott helyre, helyiségbe sok ember elviszi a portékáit és azt árulják, általában helypénz fejében kibérelt asztalon.

3) Mit  árulhatok?
Főszabály, hogy mindenki csak a saját tulajdonát képező dolgokat értékesítheti (hiszen a más tulajdonában álló dolgok felett nem jogosult rendelkezni). Annak ugyanakkor nincs akadálya, hogy az adott dolog tulajdonosa más személyt bízzon meg a dolog értékesítésével. Ilyenkor az “ügylet” eladói oldalon nem közvetlenül a dolog tulajdonosával jön létre (azaz a tulajdonos személyesen nem vesz részt az adásvétel lebonyolításában), de ennek hátterében megfelelő jogcím áll (pl. megbízási vagy bizományi szerződés vagy egyszerű meghatalmazás).
Egy udvaron természetesen árulhat több család. Praktikus is, hisz megoldott az őrzés illetve váltás, meg lehet tekinteni egymás standjait

4) Kell –e engedély?
Amennyiben a vásárt magánterületen tartod, nem kell semmiféle engedély De! Az önkormányzatok mindig tudnak meglepetést szerezni ilyen-olyan helyi rendeletekkel. 
De ezt mi elintézzük. A NAV útmutató szerint csak akkor nem kell vállalkozói státuszban lenni az eladóknak, ha nem haszonszerzési céllal árulják mások dolgait is.

Nem tartoznak a garázsvásár körébe az eladó által saját maga készített dolgok sem. (étel, kézműves termék stb.) Ilyen esetben az eladónak adószámmal kell rendelkeznie, a helyszint pedig engedélyeztetni kell a jegyzői hivatalnál.

Ha garázsvásár formában működik, és az eladók magánszemélyek, akkor a jövedelem 600ezer Ft-ig adómentes,

5) Milyen áron érdemes árulni?
A vásár célja elsősorban nem az hogy nagyot szakíts, hanem hogy a használd dolgaidat ne kidobd, hanem tovább add és ebből egy kis pénzt is keressél. Nagyjából pár 10ezer forint gyűlhet össze. De ha túl magasra teszed az árakat, nem fognak elkelni a dolgaid. Ruháknál, könyveknél, háztartási eszközöknél pár száz – pár ezer forintos tételekben gondolkozz. Természetesen árulhatsz nagyobb értékű tárgyakat is. Gondold ki Te mennyiért lennél hajlandó megvenni! Érdemes rákeresni a valódi árra, levonni belőle mennyi ideig és mennyire volt használva, és hogy más a neten pl mennyiért adja. De ne feledd semmiképp ne megélhetési céllal!
a) Csere, csak pénz, ingyenes termékek:Ez természetesen rajtad áll, te döntöd el cserélsz-e illetve mit adsz ingyen. Érdemes körbe nézni másoknál és csereberélni, illetve ha a későbbiekben kedvet kapnál rá, mondván sok cuccod van és miért ne-elvégre úgyis csak útban van. Ezeket ajándékként vevő csalogatónak is használhatod.

6)Kell-e valamit adózni?
Az ilyen tevékenységből származó évi bevételed 600.000 Ft-ig adómentes. 600.000.-Ft alatt nem vizsgálják, de ha magasabb a bevételed, akkor feltételezheti a NAV, hogy üzletszerű a tevékenységed, ahhoz viszont már kötelező az adószám. Lehetsz adószámos magánszemély, vagy akár egyéni vállalkozó is. Ez utóbbi kettő csak akkor, ha valóban túlléped a keretet. Ebbe számít bele az is, ha nem csak itt értékesítesz, hanem online aukciós oldalon is (vatera, teszvesz stb.) ez éves szinten összeadódik. Mivel egyszer ezt a terméket már megvetted, leadóztál belőle, így mivel áron alul adod el, nem keletkezik belőle profitod.

7) HOGYAN KELL ADÓZNI, HA TÚLLÉPEM AZ ÉVI 600.000 FORINTOT?

Ha többet keresel így egy évben, mint 600.000 Forint, akkor 200 ezer Ft adómentes, a fennmaradó részre 15% SZJA-t kell megfizetni. Mit jelent a jövedelem? Jövedelem = eladási érték-beszerzési érték, amennyiben a beszerzési érték nem állapítható meg (mint a használt cuccoknál általában), akkor a bevétel 25%-a a vélelmezett jövedelem. Példa: a 600ezer forinton felül felül keresel még 500.000-et, ennek a 25%-át kell venni, ez minősül jövedelemnek és ezután a 25%, azaz 125 000 forint után kell 15% adót fizetned..

8) KELL-E SZÁMLÁT ADNI?
Amennyiben magánszemélyként árulsz, nem kell számlát adnod. Ha valaki számlát vagy nyugtát kér, akkor nyugodtan lehet válaszolni: magánszemélyként adod el az ingóságaidat, nincs adószámod, anélkül pedig sem számlát, sem nyugtát még beszerezni sem lehet a mai adótörvények szerint (csak adószámmal vásárolhatóak szigorú számadású bizonylatok).

9) MIRŐL-HOGY KELL PAPÍRT ÍRNI?
Elméletileg mindent le kell papírozni és az éves adóbevallásban bevallani, az adómentes részt is! Hogy bizonyítani tudd, mennyi jövedelmed volt ebből, erre a célra lehet gyártani mini adásvételi szerződéseket.(amin érdemes rajta lennie a következőknek: eladó-vevő neve, címe, esetleg egyéb adatai, az eladott termék (pl. 3 db rugdalózó, 1 db babakocsi, stb.) és a végösszegnek hely.

Ha 200.000.-Ft feletti az érték, akkor ez mindenképpen szükséges!

10) MI VAN A MEGMARADT CUCCOKKAL?
A megmaradt holmik a fb wekerlei garazsvasar és csevegő vagy egyéb online vásár oldalára (vatera, OLX- itt a szabályozásnak egyénileg kell utána nézni!)

11) MIÉRT KELL MEGADNI A LAKCÍMEMET ÉS A TELEFONSZÁMOMAT JELENTKEZÉSKOR?
Helyszínnek való jelentkezéskor pontos lakcím kell, hogy rákerülhessen a térképre. Csak árusításra való jelentkezéskor azért kérjük be a lakhely címét, hogy lehetőség szerint ahhoz minél közelebb tudjunk helyet találni.
Telefonszám: Általában telefonon nem keressük a jelentkezőket, csakis sürgős kérdés esetén használjuk a telefonszámot, ha egyéb úton nem érjük el az illetőt, pl. helypénz befizetés alkalmával, ha már elmúlt a megadott időpont és ő még nem érkezett oda…

Hasznos linkek, cikkek:

https://www.facebook.com/garazsvasarok
http://www.garazsvasar.info/garazsvasarok

 További információk: www.humusz.hu/garazsvasarok

SZERVEZÉSI GUIDE (útmutató, kisokos)

Mivel ez egy lokális dolog, és szeretnénk belőle hagyományt csinálni, ezért minden információt később megosztunk veletek, ha hogy utána bárki szervezhessen sajátot.

Az eseményt mindenképpen reklámozni kell a környéken, hogy az emberek értesüljenek róla. Előtte 1 – 2 hónappal már- így megspórolható a nyomtatott szóróanyag ára. A fő cél közönséged a környékbeli lakosság. Esetleg garázsvásár kedvelők. Őket különböző internetes oldalakon éritek el.

Mi kell hozzá?

Üzenet és cél
Fővédnök

városi szintű, hulladékcsökkentés, közösség építés, családi program, spórolás, cserebere, alkudozás művészete, tárgyak új élete, ami felesleges még lehet kincs, generációk közötti híd, gyűjtögetés, tájékozódás, ismerkedés, tudatosság
________________________________________________
Szervező
szervezői privilégium:
TESSÉK CSAK
Szakmai háttér biztosítás

időrendi táblázat
toborzó
családok lefixálása
jogi, adózási kérdések
helyszínek összekötése
közlekedés koordinálás, inkább bicikli,
közös nagy játék
háztartásonkénti játék is lehet
___________________________________________________
Felesleges, de jó állapotú cuccok Amit ne:
– romlandó élelmiszer
– alkohol
Ügyeljünk az áru állapotára, minőségére- rólunk árulkodik:
– Ne: foltos, koszos, lyukas holmik
– amit te magad sem vennél már meg
Különböző árukhoz különböző „szolgáltatás”
pl. ruha, cipő- próbálási lehetőség (paraván, tükör, cipőkanál, sámli)
elektromos eszköz: áram, elem kölcsönbe, próba lehetőség
___________________________________________________
Házigazdák, közösség, helyszín
és ha nincs:
közösség/csapat építés!
-házigazdák megismertetése egymással
– egy háznál több árus?- nagyobb választék, váltás, őrzés megoldott
– közlekedés inkább bicikli- akár kölcsönzéssel
– pontos nyitás- zárás- pangós időszak
– őrzés kérdése- legyen férfi  ismerős a háznál, váltó társ ha a többi házhoz is elnéznél
– házadba ne engedj be senkit! (wc kérdése megoldandó)
– ízléses kipakolás, esetleg dekor – A kapott központi molinón kívül érdemes a sarkon, a környező utcákban saját készítésű irányítótáblákat, jelzéseket kihelyezni
_________________________________________________
Vendéglátás, hangulat, „extrák”- nem kötelező, de vevő csalogató
! Csak a kreativitásodon múlik!
– otthoni adottságok kihasználása:
– ingyenes apróságok (pl kindertojás figura, kulcstartó)
– kézműves „foglalkozás”
– háziállat simogató
– zene
– beszélgetős rész kialakítása: pl székek, puffok, hinta ágy
– kisgyerekek bevonása az árusításba
– hobbi „bemutatása” pl.: gyűjtemény, vagy kézimunka – Van téma, amit megosztanál másokkal? -Tarts felolvasó, beszélgetős délutánt
__________________________________________________
Pénzügyek
szponzorok
 
szervezési, hirdetési, bérlési, őrzési költségek
zöld vállalkozások, kkv-k, ismeretségek
___________________________________________________
Árképzés
Nem a nyerészkedés a cél!
adás-vételi cetli
alkudozásra lehetőség- és bátorítás
árképzési „segédlet”- mennyiért vennéd meg, 100-500-800-1000-1500
aprópénz váltónak
szatyorkérdések, inkább doboz vagy papír zacsi, textil szatyor népszerűsítése!
árcédulák
cserebere/ ingyen elvihetők/ csak pénzért? __________________________________________________
Dátum tavasz: lomtalanítás körül
ősz: szeptember 2-3. .hete
Városi eseményekkel összeegyeztetve!
Időjárás!- esőnap NINCS
előkészületek: 3-4 hónap
____________________________________________________
Hirdetés

Internet
Ismeretség
Szóróanyag-csak kézbe!
Plakát
Események
Közösségi terek (játszótér, ovi, rendelő, posta, iskolák, fodrász)
Térkép- helyszínek
Szóban
Mindenki a saját portáját nyomassa
Összes civil
Lakótelepek
Közösségek, klubok
________________________________________________
Lebonyolítás Előkészületek
Pontos nyitás
Helyszínek bejárása
Helyszínek biztosítása
Fényképek készítése
__________________________________________________
Megmaradt cuccok Bolhapiac, adomány, következő alkalom
____________________________________________________
Értékelés Házigazdák részéről:
Mi tetszett a szervezésben? Mi volt jó?
Szervezés és házigazdák közötti kommunikáció? Elégséges? Minden infót megkaptatok?
Volt hiányosság? Gond? Nehézség? Baki?Mitől lett volna sikeres?
Mit csináltál volna másként?
Mit adnál hozzá, mit vennél el belőle?
Legyen folytatás?
Sikeresnek ítélted meg? Hogy érezted magad?
Mivel gazdagodtál? Milyen élményeid lettek?
Otthoniak hogy fogadták?
Vevők jól érezték magukat? Érdeklődtek a rendezvényről?
El tudnád nekik mondani, hogy mi volt a rendezvény célja?
Be tudnád őket is vonzani házigazdának? Ajánlanád nekik?
Vállalnál szerepet a következő szervezésben?
____________________________________________________

Garázsrend- avagy házigazdaként-ÁRUSÍTÓKÉNT mi a feladatod?

A garázsvásározásnak nincsenek hagyományai itthon, mi vagyunk az első hullám, akik elindítják, kialakítják, formálják magyarossá az eseményt. Bármilyen ötlet a különlegessé tételére jó ötlet, a jó ízlés határain belül.
Cél egy közösségi program szervezése, mellyel anyagilag sem jársz rosszul- de nem ez a fő cél!!! Házigazda vagy- felelsz a hangulatért, az eladni szánt dolgaidért, azok épségéért és őrzéséért. Mindemellett az is fontos szempont, hogy jól érezd magad!

Gondolkozz! Vevőként te mit várnál el?
– Rendezett árut asztalon, terítőn, polcon ízlésesen hangulatosan berendezve
bizalmat kelt, ha nem lomtalanítás jellege van a dolognak
– Tiszta, nem lyukas, ép, működőképes, igényes árukat, nem felesleges kacatokat, lomokat, mint a búcsúban
– Nyitott, felkészült házigazdát! Köszönés, mosoly, kedvesség, segítőkészség
alap igény bárhova mész, jogos elvárás
– Alacsony, alkuképes árakat! Árakról, pénzről félve beszélünk, így megkönnyíted a dolgát árcédulákkal, ár listával

A vevőd abban a reményben megy be hozzád, hogy talál valami hasznosat, jól érzi magát, adott esetben beszélgethet. Ha unottan, rosszkedvűen, ingerülten várod nem fog jó élménnyel elmenni és a rendezvény összhangulatát és megítélését ronthatod el a nem megfelelő hozzáállással. Ne feledd, egy wekerlei rendezvény egyik állomása vagy! Egy közösség része! 🙂

Figyelembe kell venni az emberi természetet. Ne érjen váratlanul, ha hullámszerűen érkeznek a vevőid! Ha híre megy az eseménynek előfordul, hogy egyszerre többen látogatnak el hozzád. Ne torkolljon káoszba! Legyenek segítőid! De értelem szerűen előfordulhat, hogy órákig senki nem jön. Ilyenkor se hagy felügyelet nélkül a portékád! Általában délelőtt jönnek a legtöbbet, ebédidőben kicsit visszaesik a forgalom, majd délután jön egy újabb hullám.

Amit az áru illeti…
Bármit is tégy ki, ügyelj arra, hogy az áru megfelelő állapotban legyen.
Férfi, Női- Ruha, ékszer, kiegészítő, táska, cipő (biztosíts próbálási lehetőséget, tükröt, sámlit, paravánt ilyesmit)
Könyv, dvd, lemez, PC játék, újság, egyéb játékok, sport eszközök
Baba holmik, gyerek holmik, játékok
Elektronikus eszközök (biztosítsunk hozzá áramot, elemet kölcsönbe a kipróbáláshoz!)
 Lakberendezési tárgyak, dekor, növény, bútorok
 Mindennapos használati tárgyak (evőeszköz, ruhafogas)
 Újrahasznosított dolgok
Retro cuccok, egyéb tematikus dolgok

Egyéb hasznos tanácsok, tippek:
Fizetésnél adjunk bizonylatot (ez nem egyenlő a blokkal, számlával!!!- de könnyebben el tudsz később számolni)
Legyen kéznél aprópénz váltónak!
Adott esetben tudjunk biztosítani szatyrot
Pontosan légy kész kezdésre- elég ciki, ha valaki direkt hozzád érkezik kezdésre és nincs ott senki, de ugyan ez érvényes a zárásra is! Ha idő előtt be kell zárj értesítsd a szervezőket! Ne feledd, szerepelsz a térképen, feltetted mit árulsz, bárki eljöhet épp csak hozzád az adott dologért!
Nem vagy köteles mosdóba engedni- tőled függ, mennyire adsz bizalmat bárkinek- ez a te felelősséged!- ezért jó, ha vannak otthon többen ilyenkor.

×
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!